Maddeler

acı adalet adem af afrika agnes varda ağaç ahlak ahmet hamdi tanpınar ahmet telli aile akıl akıl hastanesi akira kurosawa akrep alaturka albay çiçek ali alim amerika ampirizm anadolu anadolu rock analiz anarşizm anlamak anne-baba ansiklopedi antik yunan antropoloji arap aristo arkadaş arzu asker aşk aşmak at ataol behramoğlu atıf yılmaz atilla ilhan attar avrupa aydınlanma ayı ayrılık ayrımcılık aziz babam bach baki barış barthes baudelaire beğenmek behçet necatigil bektaşi ben benjamin benlik bergson beşiktaş biçim-öz bilgi bilgisayar bilim bilinç birey biyoloji brecht bresson buda bulantı cahit arf cahit zarifoğlu camera obscura camus can sıkıntısı can yücel canan özgür cemal süreya cennet ceza chp chris marker christopher marlowe cinuçen tanrıkorur cumhuriyet cüneyt cebenoyan çağ çalışmak çin çoktanrılı çöp dadaizm-sürrealizm dağ dedem deleuze deli demokrasi descartes devlet devrim dil divan diyalektik doğa doğu-batı dostoyevski dönüşümler duyu dünya düşman düşünme ebediyet edebiyat edebiyat eleştirisi edip cansever eflatun eğitim ehli beyt einstein ekitap ekoloji enel hak engels engizisyon erdem estetik ev fabrika farabi fark farsça faust felsefe fenomenoloji feza gürsey fikir filmlerim foto-gerçekçilik fotoğraf foucault frankfurt okulu futbol futurizm fuzuli garip gazali gece gelecek gemi gençlik gerçek goethe gök görümlerim göstergebilim gurur gülümseme günah gürcistan güven güzel haber habil-kabil hac hafıza hafızı şirazi hakikat hallacı mansur hamlet hapisane harabat hasan-hüseyin hastalık hat hatırlamak hayal hayat haydar ergülen hayvan haz hegel heidegger hezarfen hırs hırsız hiçlik hikaye hile hilmi yavuz hitchcock hölderlin hristiyanlık hukuk hurufilik hümanizm ışık ibn rüşd ibn tufeyl ibrahim ibrahim tenekeci idam idealizm-realizm ideoloji ikinci yeni iktidar iktisat inanç incil insan inziva isa islamcılık ismet özel israil istanbul isyan işçi işgal işsizlik itiraz iyi-kötü izlenimcilik izsürücü japonya jazz&blues jeanne d'arc jules verne jung kader kadın kafka kalp kant kapitalizm kara şiir karanlık kelam kent kıskançlık kibir klasik müzik korku köle-efendi köy kral edip kul kuran kuş kutsal küçürek öykü laboratuvar leibniz leonardo leyla-mecnun luis bunuel machiavelli makine man ray marcus aurelius marksizm matematik mehmet akif ersoy melek melih cevdet memleket merhamet meryem meslek metafizik metin eloğlu mevlevi mey michelangelo milli mücadele mistisizm modernlik montaj muhabbet musa mustafa kemal muş mutluluk mülkiyet müzik nazım hikmet nedim nesimi ney neyzen tevfik nietzsche nobel nuh nurettin topçu nuri pakdil odam oktay rıfat ordo nominis orhan pamuk orhan seyfi orhon orson welles ortadoğu oruç aruoba osmanlıca otomatik öyküler öfke öğrenen makine öğrenmek öğretmen-öğrenci öğüt ölüm ömer hayyam örtü özbilinç özgürlük öznellik paranoya pir sultan piyes polisiye psikanaliz psikoloji puşkin rastlantı reklam religio renkler resim richard sennett riya rock'n roll roman ropörtaj rönesans ruh rumi russell rüya saat sağ-sol sağlık sait faik salah birsel salgın sanat sartre saussure savaş schopenhauer seneca sezai karakoç sezgi shakespeare sinema sinema salonu sinirbilim siyaset sokrat sonsuzluk sorgu sosyal gerçekçilik sosyalizm sovyet sömürgecilik söz spinoza stoa su sun tzu sürgün şair şehir şeytan şiddet şiir şirazi tanrı tarih tarkovsky tasavvuf taşra techno teknik terör tevazu tıp tin tiyatro toplum toprak tora tövbe tragedya travma truffaut turgut uyar türk beşlisi türkçülük türkiye türkü umut unutmak usta-çırak uşak uyku uyuşturucu ülkü tamer üretim-tüketim ütopya van gogh varoluşçuluk vatan vertov victor hugo wittgenstein yabancı yahya kemal yalan yalnızlık yapay edebiyat yapısalcılık yara yargı yaş yaşamak yaşlı yavuz turgul yazar yazgı yeni türkiye sineması yıldız yoksulluk yol yolculuk yunus emre yurtdışı zaman zihin ziya gökalp zulüm zweig

8 Kasım 2020 Pazar

Resmin Fotoğraf Üzerine Etkisi

Biçimsel olarak fotoğraf hiçbir zaman resmin düşsel gücünü yakalayamaz. Fotoğraf şeylerin aynadaki suretleridir sadece. Resim ise anlatmaya gerek var mı bilmiyorum, iki boyut üzerinde sanatçının özgürlüğüdür. Resim düşüncesi çok derin bir felsefi düşünceyi her zaman beraberinde getirdi. Estetik ve sanat felsefesinde beni en çok etkileyen iki düşünce varolagelmiştir, tiyatro ve resim. Resim beraberinde pek çok akımı da getirdi. Örneğin, aşağıda bir sosyal gerçekçi Zapata resmi var. Resim Moma koleksiyonundan... Elbette resim fotoğrafı da etkilemiştir. Fakat bu etkileme biçimsel değildir. İki yönden etkiler. Birincisi içerik yönünden ki örneğin işçilerin resimlerini çizmek içerik yönünden bir benzerliktir. İkincisi, özü itibariyle veya özellikleri itibariyle veya anlayış itibariyle... Bu ne demek... Her resmin bir düşüncesi veya anlayışı veya özelliği var. Örneğin, sosyal gerçekçi bir ressam gidip yol işçilerinin yanına resmini orada çizmektedir. Bu durumda bir fotoğrafçı da stüdyosundan çıkıp (Van Gogh mesela kırları çizmekteydi) yol kenarındaki işçileri fotoğraflayabilir. Anlayış olarak işçi sınıfının yaşayışı fotoğraf veya tuval üzerinde gerçekleşmektedir. Fotoğraf sanatında hiç bir resim düşüncesi kendisi olamaz, ancak quasi- veya sanki- gibi olabilir. Örneğin, bir fotoğraf dışavurumcu olamaz, quasi-ekspresyonist olabilir, veya sanki-dışavurumcu olabilir. Bunun bir benzeri sosyal gerçekçilik için de geçerli. Aşağıdaki resim bir resim yani boyama bir eser olmasına rağmen o da quasi-ekspresyonisttir. Resmin içinde de bu türden etkileşimler mümkün... Nasıl sosyal gerçekçi bir resim, ancak quasi-ekspresyonist olabiliyorsa... Bir fotoğraf da belirli yönlerden ancak quasi-ekspresyonist olabilir.

Hakkımda

Fotoğrafım
I have a unique blend of expertise in art and engineering, with a specialization in animation, video production, and drama. I'm deeply passionate about the art of montage and its significance in cinema, and I strictly adhere to the principles of tragedy in my written works. I also incorporate machine learning techniques in my literary works and animations, actively contributing to the development of these algorithms and regularly publishing my findings in scientific conferences and journals.